Гідрофікація вантажного автомобіля

Гідрофікація - це встановлення на автомобільне шасі або сідельний тягач об'ємного гідроприводу (комплекту гідрофікаційного обладнання), призначеного для подальшого використання автомобіля у складі спеціального автотранспортного засобу. Простими словами, установка гідравліки дозволяє перетворити машину на одиницю спецтехніки при відносній простоті та дешевизні такої процедури перетворення.

Переваги гідрофікації

Гідравлічне обладнання дозволяє значно розширити можливості будь-якого виду транспорту. Гідрофікація тягачів дає змогу збільшити сферу застосування транспортних засобів. Зокрема, зросте кількість причепів, із якими він зможе функціонувати. Завдяки установці гідрообладнання автомобіль зможе працювати не тільки з фургонними типами напівпричепів, але і причепами самоскидного типу, цистернами, автовозами, тралами. До того ж, гідрофікація на сідельний тягач дозволяє використовувати його незалежно від виду вантажів, що перевозяться, а також сезонності проведених робіт.

Установка гідравліки на спецтехніку та принцип її роботи

До гідрофікації (переобладнання) спеціальної техніки, крім цього, прийнято відносити установку спецобладнання, наприклад кранів-маніпуляторів, а також нахилячів кузова та іншої апаратури. Слід зазначити, що ціна досить висока, тому до неї вдаються, тільки якщо існує реальна необхідність переведення роботи вантажного автомобіля в ту чи іншу сферу.

Принцип роботи обладнання полягає в тому, що двигун передає на насосний вал момент обертання. Вал, у свою чергу, передає енергію, за допомогою переміщення робочої рідини гідроциліндр, він же гідродвигун. Він відповідальний за перетворення гідравлічної енергії у поступальну та кінетичну. Виконавши свою місію, робоча рідина, прямує до насоса або прямо в бак.

Основні типи гідрофікації

Говорячи про види подібного вдосконалення автомобіля, варто відзначити, що виділяють одноконтурні та двоконтурні типи гідрофікації.

Одноконтурна гідрофікація

Така схема впровадження гідравліки найбільш проста, її часто використовують у автомобілях, які використовують причіп для перевезення вантажу з одностороннім типом розвантаження, коли кузов повертається для розвантаження лише в один певний бік. Такі причепи випускають компанії:

  • Углічмаш;
  • Schmitz;
  • Meiller;
  • ТОНАР;
  • Бецема.

Установка одноконтурної гідравлічної системи на тягач відрізняється відносною доступною вартістю, а також достатньою ефективністю. Щоправда, варто відзначити і її мінус – обмеження варіантів розвантаження.

Схема одноконтурної гідрофікації

Ця схема широко використовує приміщення бака за кабіну або збоку в механічних коробках перемикання передач FRF-FRO, FRLO та ZF-Meritor, які застосовуються в американських типах тягачів.

Особливості двоконтурної системи

Розбираючи питання, що таке гідрофікація, обов'язково треба поговорити про двоконтурну систему. Саме такий тип використовують, коли автомобіль має взаємодіяти з масивним причепом. Крім того, схему застосовують, коли тягачу чекає робота з автовозом, цистерною і коли потрібне двостороннє розвантаження. Тоді кузов зможе примусово перекидатися в три сторони, що значно розширює функціональність. Це дозволяє автомобілісту працювати з самоскидними причепами з вивантаженням на один бік, а також самостійно роблячи вивантаження назад і убік.

Схема двоконтурної гідрофікації

Двоконтурна схема гідрофікації найчастіше застосовується у спецтехніці, задіяній у будівництві.

Цей тип часто використовується у тягачах європейських виробників:

  • Renault;
  • Scania;
  • Камаз;
  • Man;
  • Iveco;
  • ZF;
  • Daf.

Також варто відзначити, що в автомобілях Scania бак встановлюється збоку або за кабіною.

З чого складається гідрообладнання

Головними вузлами в автомобільному гідравлічному устаткуванні прийнято вважати:

  1. Коробку та вал відбору потужності. Ці компоненти передають силовий момент, що крутить, що йде від трансмісії автомобіля до гідравлічного обладнання. Сама коробка характеризується великою масою та розміром, тому для її встановлення потрібно провести точний розрахунок.
  2. Поршневий або шестерний насос. Вибір типу насоса буде проводитись залежно від величини тиску в системі. Якщо показник досить великий, краще зробити вибір на користь поршневого насоса, оскільки він краще працює з високим тиском. У разі навантаження в системі гідрообладнання тиск може підвищуватися до 300 атмосфер.
  3. Гідравлічний розподільник. Він необхідний для правильного розподілу гідравлічної рідини у потрібному напрямку для підйому та опускання кузова. Сучасні варіанти гідравлічного обладнання виконані так щоб захистити цей компонент від підвищеного тиску системи.
  4. Гідравлічний бак. Гідрофікація має на увазі, що бак - це ємність, обсяг якої коливається від 50 до 250 літрів. Найчастіше його кріплять на раму збоку, і він містить повітряні та масляні фільтри. Монтаж гідравлічного обладнання на автомобіль – це використання мінімуму простору із найкращою ефективністю. Саме тому форма гідравлічного бака завжди відповідають необхідним умовам, тобто максимально оптимізована під наявні простори для встановлення.

Сучасні способи гідрофікації здатні перетворити будь-який тягач на універсальний спеціалізований транспортний засіб.


Вгору