Дніпро, вул. Ак. Белелюбського, 36А
Арматура для гідравлічних промислових шлангів и металлорукавов
Гідрофікація - це встановлення на автомобільне шасі або сідельний тягач об'ємного гідроприводу (комплекту гідрофікаційного обладнання), призначеного для подальшого використання автомобіля у складі спеціального автотранспортного засобу. Простими словами, установка гідравліки дозволяє перетворити машину на одиницю спецтехніки при відносній простоті та дешевизні такої процедури перетворення.
Гідравлічне обладнання дозволяє значно розширити можливості будь-якого виду транспорту. Гідрофікація тягачів дає змогу збільшити сферу застосування транспортних засобів. Зокрема, зросте кількість причепів, із якими він зможе функціонувати. Завдяки установці гідрообладнання автомобіль зможе працювати не тільки з фургонними типами напівпричепів, але і причепами самоскидного типу, цистернами, автовозами, тралами. До того ж, гідрофікація на сідельний тягач дозволяє використовувати його незалежно від виду вантажів, що перевозяться, а також сезонності проведених робіт.
До гідрофікації (переобладнання) спеціальної техніки, крім цього, прийнято відносити установку спецобладнання, наприклад кранів-маніпуляторів, а також нахилячів кузова та іншої апаратури. Слід зазначити, що ціна досить висока, тому до неї вдаються, тільки якщо існує реальна необхідність переведення роботи вантажного автомобіля в ту чи іншу сферу.
Принцип роботи обладнання полягає в тому, що двигун передає на насосний вал момент обертання. Вал, у свою чергу, передає енергію, за допомогою переміщення робочої рідини гідроциліндр, він же гідродвигун. Він відповідальний за перетворення гідравлічної енергії у поступальну та кінетичну. Виконавши свою місію, робоча рідина, прямує до насоса або прямо в бак.
Говорячи про види подібного вдосконалення автомобіля, варто відзначити, що виділяють одноконтурні та двоконтурні типи гідрофікації.
Така схема впровадження гідравліки найбільш проста, її часто використовують у автомобілях, які використовують причіп для перевезення вантажу з одностороннім типом розвантаження, коли кузов повертається для розвантаження лише в один певний бік. Такі причепи випускають компанії:
Установка одноконтурної гідравлічної системи на тягач відрізняється відносною доступною вартістю, а також достатньою ефективністю. Щоправда, варто відзначити і її мінус – обмеження варіантів розвантаження.
Ця схема широко використовує приміщення бака за кабіну або збоку в механічних коробках перемикання передач FRF-FRO, FRLO та ZF-Meritor, які застосовуються в американських типах тягачів.
Розбираючи питання, що таке гідрофікація, обов'язково треба поговорити про двоконтурну систему. Саме такий тип використовують, коли автомобіль має взаємодіяти з масивним причепом. Крім того, схему застосовують, коли тягачу чекає робота з автовозом, цистерною і коли потрібне двостороннє розвантаження. Тоді кузов зможе примусово перекидатися в три сторони, що значно розширює функціональність. Це дозволяє автомобілісту працювати з самоскидними причепами з вивантаженням на один бік, а також самостійно роблячи вивантаження назад і убік.
Двоконтурна схема гідрофікації найчастіше застосовується у спецтехніці, задіяній у будівництві.
Цей тип часто використовується у тягачах європейських виробників:
Також варто відзначити, що в автомобілях Scania бак встановлюється збоку або за кабіною.
Головними вузлами в автомобільному гідравлічному устаткуванні прийнято вважати:
Сучасні способи гідрофікації здатні перетворити будь-який тягач на універсальний спеціалізований транспортний засіб.